12/14/2012

การก่อสร้างลานจอดเครื่องบิน Apron Construction

      งานโยธาการก่อสร้างเป็นการดำเนินงานที่เราเห็นได้ทุกที่ มีหลายรูปแบบที่ดำเนินการ ไม่ว่าทางด้านการพัฒนาสาธารณูปโภคบริโภค งานก่อสร้างอาคาร งานก่อสร้าง ถนนหนทาง งานก่อสร้างอาคาร รวมทั้งงานก่อสร้างสนามบิน
       การก่อสร้างสนามบินจะมีการแบ่งรูปแบบออกเป็นหลายส่วน ในส่วนที่เป็นงานหลักจะมีงานการก่อสร้างอาคารผู้โดยสาร หอบังคับการบิน อาคารสำนักงานส่วนต่างๆ ในส่วนของงานสนามจะลานจอด
รันเวย์ และแท็กซี่เวย์ ในส่วนของการก่อสร้างลานจอด ขั้นตอนการก่อสร้างสนนามบินนานาชาติจูบา ซูดานใต้ แอฟริกาตะวันออก ซึ่งทีมงานคนไทยใด้ดำเนินการก่อสร้างและควบคุมการดำเนินงาน ตามขั้นตอน ดังนี้

งานสำรวจ
     ทีมงานสำรวจเข้าปฏิบัติงานค้นหาหมุด จุดสำรวจ(Survey Point) โดยอาศัยข้อมูลเดิมที่มีหมุดหลักฐานในสนามที่ดำเนินการในครั้งแรกของทาง JICA ซึ่งเหลืออยู่บริเวณตอนท้ายของ Runway และในตอนกลางของ Taxiway ในการค้นหาอาศัยเครื่องรับสัญญานแบบมือของ Garmin รุ่น 60 CSx แล้วโยงหมุดหลักฐานเข้าหากันเพื่อดำเนิการตรวจสอบและนำค่าที่ได้มาใช้งานในการก่อสร้าง

งานดำเนินการก่อสร้าง
1 ขุดเปิดขนย้ายดินให้ได้ระดับตามแบบกำหนด
2. ถมวัสดุชั้นแรกเป็นหินก้อนขนาดประมาณ 30-50 เซ็นติเมตร
3. ถมลูกรังในชั้นที่สองและชั้นที่สาม
4. ถมหินคลุก
5. เทคอนกรีตหนา 34 เซ็นติเมตร
6. ตัดแนวเชื่อมต่อและยาแนวตามรอยตัด
 
Apron Construction
       Construction operations as we see them everywhere. There are many ways to take action. Whether developing utility consuming,building construction, road construction. The construction of the Airport.
       Construction of the Airport will be divided into multiple formats in descending order in the primary task. The task of building occupants control tower. Building parts. In the site a lot of the Rrunway and the Taxiways.
     The construction of the Apron. The process of construction of Juba International Airport, Juba capital, South Sudan in East Africa. The Thailand team to make the construction and operations as follows.
Survey.
     Survey teams to perform search based on the original data with Survey Point The point evidence in court at the time of the JICA remaining at the end of Runway and in the middle of Taxiway to find the BM. by the handy GSP. of a Garmin Model 60 CSx and link pins evidence together to black. To determine the origin and has been used in the construction.
The construction process.
1.Excavated soil is transported to a designated level.
2.Rock fill material prior to loading on the first floor.
3. Laterite in the second layer and the third layer is about 60 centimeters thick.
4. Crunch rock layer
5. Concrete 34 cm thick.
6. Across the grout on the track.


                                               Excavation foundation of apron slab

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.