12/21/2012

งานสำรวจก่อสร้าง Apron,( Apron Survey Construction )

     การกำหนดตำแหน่งขุดเปิดหน้าดินและการวางตำแหน่ง Apron  ในการทำฐาน Apon ชุดสำรวจเข้าดำเดินการโดยการทำหมุดโยงยึดหมุดจากหมุดของ JICA หมายเลขหมุด HM-JA1 เป็นจุดตั้งกล้องและธงหลัง หมายเลขหมุด HMALB1 ทำการรังวัดแบบวงรอบเปิดรังวัดรอบหมุดเลือกบันทึกจำนวน 8 Set ซึ่งแต่ละ Set ค่าที่บันทึกแตกต่างกันไม่เกิน 10 Second ผ่านที่บริเวณที่ก่อสร้างไปเข้าบรรจบ JICA หมายเลขหมุด HM-JA 3 และบรรจบกับสถานีสุดท้ายที่ HM-JA 4 มีจำนวน 5 หมุด นำค่ามุมที่ได้จากการรังวัดมุุมในสนามทำการคำนวณโดยการใช้โปรแกรมคำนวณวงรอบแบบ Excel พร้อมทั้งคูณด้วยแก้ด้วย Scale Factor มีค่าเท่ากับ 0.999857775 เข้ามาปรับแก้ระยะทางที่ได้จากในสนาม ทำการคำนวณหาตำแหน่งพิกัดของสถานีและนำค่ามาใช้งานก่อสร้าง

     จากหมุดที 3 ตำแหน่งใกล้สุดกับบริเวณที่จะก่อสร้าง Apron ชุดสำรวจการใช้กล้อง Total Station ตั้งบนตำแหน่ง Station AP2 ใส่ค่าพิกัดหมุดตั้งกล้องและหมุดธงหลังที่ตำแหน่ง Station AP1ใช้ในการทำงานกำหนดขอบเขตของงานก่อสร้างซึ่งมีลักษณะรูปสี่เหลี่ยมไว้โดยรอบขอบเขตบริเวณก่อสร้าง และกำหนดเส้น Base line A ซึ่งอยู่ด้นข้างอยู่ติดกับ Taxiway ขนานไปตลอดแนวยาว Apron และอีกเส้นหนึ่ง Base line B ทำแนวตั้งฉากกับเส้นแรก อยู่บริเวณที่ติดกับแนว Existing Apron กำหนดกริดสำหรับงานขุดดินโดยทำการปักที่หมายทุกระยะ 10 x 10 เมตร ปักหลักที่ได้ทาสีไว้แล้วและเขียนค่าระดับความลึกที่ต้องการขุดไว้บนหลักไม้สำหรับควบคุมการขุดดิน

    สำหรับการกำหนดแนวเทคอนกรีตใด้มีการกำหนดไว้ตามแนว เส้น Base line A ได้มีการแบ่งระยะ 4 เมตร ใว้สำหรับแนว Cutting joint และเส้น Base line B ทุกระยะ 4 เมตร ตลอดแนวความกว้างของ Apron ซึ่งมีความกว้างกว่า Existing Apron ใว้สำหรับแนวเทคอนกรีต สุดแนวของคอนกรีต Bay สุดท้ายต่อดว้ยแนวของถนน Service Road ที่ใช้เชื่อมต่อระหว่าง Apron ไปยังอาคารผู้โดยสาร

     การดำเนินการของทีมสำรวจไทยระหว่างดำเนินการทั้งงานสำรวจทำวงรอบ งานสำรวจการก่อสร้าง Apon อยู่ภายใต้การควบคุมงานและตรวจสอบของอย่างใกล้ชิด จากเจ้าหน้าที่ปรึกษาและควบคุมงานจากเมือง เคปทาวน์ ประเทศแอฟริกาใต้



     To determine where to excavation the soil in the base Apron . The survey start to the traverse by the pins between the pins from the pins of the JICA number of pins HM-JA1 is the occupation and the back sight a number pins HMALB1 the traverse loop open. Surveying the pins a record number of 8 set each set the record doesn’t different than 10 Second, through the construction to the convergence JICA number of pins HM-JA 3 and converge to the final HM-JA 4. The data ​​obtained from the field survey calculated by using the Excel calculation of the traverse and multiplied by the scale factor is equal to 0.999857775 with the correct distance from the field. Calculate the coordinates of the Station and the data for construction.

    Of pins at 3 positions close to the site of the construction of Apron series explores the use of Total station, Total Station is occupy on the Station AP2 to installation coordinate of the pins and the flag for back sight at the Station AP1 in the scope of work, which have by a rectangular area around the area of the Apron and the trek to the Base line A which is adjacent to the long axis parallel to Taxiway and Apron Base line B to the line perpendicular to the first line. Located adjacent to the Existing Apron set by the excavation grid for every stitch is 10 x 10 meters and then settle down to paint and write the depth of the excavation on the main timber for the excavation.

     For determining the cement of any defined along the lines Base line A, the median length of 4 meters high for the cutting joint and the Base line B every 4 meters along the width of the Apron, which is wider than the Existing Apron. trust for the concrete. The Bay of concrete with the last line of the rabid Service Road to connect to the Terminal Apron.

     Implementation of the survey team conducted the survey Thailand during the cycle. Apron surveying construction is under the supervision and monitoring closely of the consultant from the Cape Town, South Africa.

                             The Consultant check the level compare with the existing Apron

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.