Civil 3d การออกแบบถนน Road design
ที่ใช้ Subassemblies ส่วนประกอบโครงสร้างถนนพิจารณาตามรูปแบบที่แสดงใน Tool Palettes – Civil Metric Subassemblies ,Tab Assemblies Metric จะเห็นว่าในส่วนของ Common Assemblies, Intersection, Roundabout เกือบทั้งหมดใช้ LaneSuperelevationAOR ประกอบขึ้นเพื่อแสดงรูปหน้าตัดของถนน(Typical Section) ประกอบเข้ากับกันเพื่อให้เป็น Assembly ยกเว้นฺ Basic Lane Transition อันเดียวเท่านั้นที่ไม่ใด้ใช้ Subassemblies รูปแบบนี้ ซึ่งจะเห็นว่าเป็น Subassemblies หลักของ C 3d ที่เกือบทั้งหมดใช้ LaneSuperelevationAOR
LaneSuperelevationAOR ลักษณะรูปแบบเป็นการรวมกันของช่องจราจร(Lanes)ของสาม Subassemblies เข้าด้วยกัน คือ LaneOutsideSuper, LaneInsideSuper, and LaneTowardCrown subassemblies มีรูปแบบที่เอนกประสงค์ที่ใช้เป็นสว่นประกอบโครงสร้างถนนที่ยืดหยุ่นที่สามารถปรับได้ตามความต้องการของผู้ออกแบบ
LaneSuperelevationAOR สามารถที่จะประยุกย์การใช้งานให้ได้ตามแบบ Typical Section ในแต่ละช่วงความกว้างของช่องจราจรที่นำมาประกอบกัน การสร้างรูปหน้าตัดของถนนของช่องจราจรใน Properties Advance : Parameter โดยทำการแก้ไข Default ที่ได้มาในช่องค่าความกว้าง ความหนาของชั้นวัสดุหรือลดชั้นวัสุลงโดยการใส่ค่าให้เป็นศูนย์ เปอร์เซ็นต์ลาดคันทาง ทิศทางลาดคันทาง จุดหมุนของการยกโค้ง รวมทั้งมีเงื่อนไขที่กำหนดให้ใส่ค่าช่องในช่อง Used Superelevation เลือกว่าต้องการยกโค้งหรือไม่ต้องการยกโค้ง ซึ่งจะเป็นข้อเลือกในการออกแบบถนน
การออกแบบถนน C3d ทีเลือกใช้ Subassemblied, LaneSuperelevationAOR ในแต่ละช่วงความกว้างของช่องจราจร สามารถที่จะกำหนดให้เป็นจุดลาดคันทางเอียงตามตาม Crown slope ของถนนรวมทั้งสามารถที่ปรับทิศทางการยกโค้งสามารถกำหนดได้ว่าจะยกระดับตามแนวศูนย์กลางถนน(Pavement Revolved About Center Line) ยกระดับขอบในหรือขอบนอกของผิวจราจร ในกรณีที่ช่องจราจรมีหลายช่องทางสามารถกำหนดที่จะกำหนด Crown Slope ให้ลาดเอียงเข้าด้านในหรือลาดเอียงออกทางด้านนอกของช่องจราจร(Divided Crowned or Broken-back Highways) รวมทั้ง Profile Grade สามารถกำหนดให้อยู่ด้านหรือด้านในของช่องจราจรตามการออกแบบถนน
C 3D road design used Subassemblies. Structural components considered by the model shown in the Tool Palettes - Civil Metric Subassemblies, Tab Assemblies Metric can be seen in the Common Assemblies, Intersection, Roundabout, almost all use. LaneSuperelevationAOR. That section of the road to show (Typical Section) to provide the Assembly with the exception of the one doesn’t uses Basic Lane Transition. LaneSuperelevationAOR. This can be seen as Subassemblies almost all of the C 3d used LaneSuperelevationAOR.
LaneSuperelevationAOR. The format is a combination the lanes of the three. Subassemblies together is LaneOutsideSuper, LaneInsideSuper, and LaneTowardCrown subassemblies. The model is a mixed-use structure, the flexible components that can be adjusted according to the needs of designers.
LaneSuperelevationAOR. New applications can be used to meet a wide range of Typical Section in the lane to put together. To create a cross-section of the road in the lane Properties Advance; Parameter modifications defaults acquired in the width box. The thickness of the material or the layers by inserting values to zero. Crown slope. Embankment slope direction. Axis of Rotation. The conditions are set to the values in the Used Superelevation. Choose whether you want the curve to the superelevation. It was chosen to design the road.
The design selected for the C3d Subassemblies, LaneSuperelevationAOR. The width of each lane. Can be defined away from crown or toward crown.Superelevation defined to be elevated along the central street (Pavement Revolved About Center Line) elevated edge or outside edge of the road. In the case of the carriage way can be set to define Crown Slope to tilt inward or tilt off the outside of the lane (Divided Crowned or Broken-back Highways) and Profile Grade can be set in the. or the inside lane of the road design.
LaneSuperelevationAOR ลักษณะรูปแบบเป็นการรวมกันของช่องจราจร(Lanes)ของสาม Subassemblies เข้าด้วยกัน คือ LaneOutsideSuper, LaneInsideSuper, and LaneTowardCrown subassemblies มีรูปแบบที่เอนกประสงค์ที่ใช้เป็นสว่นประกอบโครงสร้างถนนที่ยืดหยุ่นที่สามารถปรับได้ตามความต้องการของผู้ออกแบบ
LaneSuperelevationAOR สามารถที่จะประยุกย์การใช้งานให้ได้ตามแบบ Typical Section ในแต่ละช่วงความกว้างของช่องจราจรที่นำมาประกอบกัน การสร้างรูปหน้าตัดของถนนของช่องจราจรใน Properties Advance : Parameter โดยทำการแก้ไข Default ที่ได้มาในช่องค่าความกว้าง ความหนาของชั้นวัสดุหรือลดชั้นวัสุลงโดยการใส่ค่าให้เป็นศูนย์ เปอร์เซ็นต์ลาดคันทาง ทิศทางลาดคันทาง จุดหมุนของการยกโค้ง รวมทั้งมีเงื่อนไขที่กำหนดให้ใส่ค่าช่องในช่อง Used Superelevation เลือกว่าต้องการยกโค้งหรือไม่ต้องการยกโค้ง ซึ่งจะเป็นข้อเลือกในการออกแบบถนน
การออกแบบถนน C3d ทีเลือกใช้ Subassemblied, LaneSuperelevationAOR ในแต่ละช่วงความกว้างของช่องจราจร สามารถที่จะกำหนดให้เป็นจุดลาดคันทางเอียงตามตาม Crown slope ของถนนรวมทั้งสามารถที่ปรับทิศทางการยกโค้งสามารถกำหนดได้ว่าจะยกระดับตามแนวศูนย์กลางถนน(Pavement Revolved About Center Line) ยกระดับขอบในหรือขอบนอกของผิวจราจร ในกรณีที่ช่องจราจรมีหลายช่องทางสามารถกำหนดที่จะกำหนด Crown Slope ให้ลาดเอียงเข้าด้านในหรือลาดเอียงออกทางด้านนอกของช่องจราจร(Divided Crowned or Broken-back Highways) รวมทั้ง Profile Grade สามารถกำหนดให้อยู่ด้านหรือด้านในของช่องจราจรตามการออกแบบถนน
C 3D road design used Subassemblies. Structural components considered by the model shown in the Tool Palettes - Civil Metric Subassemblies, Tab Assemblies Metric can be seen in the Common Assemblies, Intersection, Roundabout, almost all use. LaneSuperelevationAOR. That section of the road to show (Typical Section) to provide the Assembly with the exception of the one doesn’t uses Basic Lane Transition. LaneSuperelevationAOR. This can be seen as Subassemblies almost all of the C 3d used LaneSuperelevationAOR.
LaneSuperelevationAOR. The format is a combination the lanes of the three. Subassemblies together is LaneOutsideSuper, LaneInsideSuper, and LaneTowardCrown subassemblies. The model is a mixed-use structure, the flexible components that can be adjusted according to the needs of designers.
LaneSuperelevationAOR. New applications can be used to meet a wide range of Typical Section in the lane to put together. To create a cross-section of the road in the lane Properties Advance; Parameter modifications defaults acquired in the width box. The thickness of the material or the layers by inserting values to zero. Crown slope. Embankment slope direction. Axis of Rotation. The conditions are set to the values in the Used Superelevation. Choose whether you want the curve to the superelevation. It was chosen to design the road.
The design selected for the C3d Subassemblies, LaneSuperelevationAOR. The width of each lane. Can be defined away from crown or toward crown.Superelevation defined to be elevated along the central street (Pavement Revolved About Center Line) elevated edge or outside edge of the road. In the case of the carriage way can be set to define Crown Slope to tilt inward or tilt off the outside of the lane (Divided Crowned or Broken-back Highways) and Profile Grade can be set in the. or the inside lane of the road design.
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.